Creta, Grecia


 Laguna Balos


In Creta am fost in zona sud-vestica, la Frangocastello, o localitate mica si foarte linistita, in zona Sfakia. 
Aterizand in nord, in Chania, am avut prilejul sa strabat insula pe diferite drumuri in partea ei de vest. Peisajul este arid, soselele care trec munti sunt foarte spectaculoase, atmosfera este foarte rustica.


Cheile Imbros

Un peisaj superb il ofera laguna Balos, in special vazuta de sus, consider ca merita drumul greu si efortul fizic pentru a ajunge acolo.


 In drum spre Balos:



  Laguna Balos


Aproape la fel de celebra Elafonissi nu este nici pe departe la fel de spectaculoasa.
 

In zona in care am facut snorkeling, fundul marii este
aparte, fiind alcatuit din calcar foarte erodat, cu multe gauri si formatiuni deosebite.




Viata subacvatica este tipica Mediteranei de sud, caracatite, arici, pestii obisnuiti dar si Cornetfish, specie nativa in Marea Rosie si ajunsa aici prin Canalul Suez.


Cornetfish - Fistularia commersonii

Calcan -  Bothus podas

Peste Scorpion -  Scorpaena scrofa

Thalassoma pavo

Rabbitfish - Siganus luridus

Cea mai ciudata creatura pe care am vazut-o a fost o specie de vierme - Bonelia Viridis .

Spoon worm - Bonelia Viridis

Ne-am confruntat cu un vant deosebit de puternic, mai ales seara.

Orasele Rethymno si Chania le-am vizitat in fuga.

Rethymno are o plaja gigant, aglomerata si cu apa foarte mica.

Plaja din Rethymno

Chania e mai frumos, are un port vechi venetian, multe terase dragute si un aer oriental.
Chania

Mancarea a fost buna peste tot in Creta. De asemenea mierea, unul din produsele locale foarte intalnite.
Mai multe fotografii subacvatice (si nu numai) in:
Portofoliul meu pe Shutterstock
Colectie Subacvatice pe Adobe Stock
Portofoliu Dreamstime

Comments

Popular posts from this blog

Red Sea Species / Specii din Marea Rosie

Hurghada - Marea Rosie, Egipt

Zakynthos, Grecia