Zakynthos, Grecia

Una dintre cele mai spectaculoase insule grecesti, cu peisaje superbe (printre care celebra plaja Navagio) si apa de un albastru ireal, Zakynthos, ofera si viata marina interesanta.

Plaja Navagio

Blue Caves


Eu am ales un loc retras, la plaja Krioneri, si am avut parte de un adevarat spectacol subacvatic.
Pe langa pestii obisnuiti de Mediterana am vazut caracatite, homarul papuc (unul mediu si unul imens!), un Nudibranch verde, diverse specii de viermi colorati, crabi, pesti scorpion.


Caracatita comuna (Octopus vulgaris)




Homarul papuc (Scyllarides latus)


Nudibranch (Hypselodoris picta)



Murena mediteraneana (Muraena helena)

Calcan (Bothus podas)


Vierme "pamatuf" - feather duster worm (Sabellidae)


Vierme Bearded fireworm (Hermodice carunculata)


 Peste scorpion rosu (Scorpaena scrofa)


Stea de mare mediteraneana (Echinaster sepositus)


 Un loc interesant este plaja Xigia, unde niste izvoare sulfuroase elimina in apa  particule albe asemanatoare fulgilor de zapada.

Plaja Xigia





Cum ajungem in Zakynthos:
Charterele companiilor de turism aterizeaza in capitala insulei.
Cu masina, traversarea spre Zante se face cu feribotul din Kyllini.




Mai multe fotografii subacvatice (si nu numai) in:
Portofoliul meu pe Shutterstock
Colectie Subacvatice pe Adobe Stock
Portofoliu Dreamstime

Comments

Popular posts from this blog

Red Sea Species / Specii din Marea Rosie

Hurghada - Marea Rosie, Egipt