Rodos, Grecia

Snorkeling de noapte

Insula Rodos nu are peisajele spectaculoase ale insulelor Ionice, insa are plaje frumoase, mancare buna, preturi accesibile si viata marina interesanta.
Orasul Rodos este aglomerat, exista acolo si resorturi tip All Inclusive, insa pentru iubitorii de liniste, insula ofera kilometri de plaje cu nisip.
Prioritatea mea fiind snorkelingul, noi ne-am cazat la Stegna beach, ceea ce s-a dovedit a fi o alegere buna.
Am intalnit specii pe care nu le stiam (un castravete foarte lung - Synaptula reciprocans) sau pe care nu le vazusem in Mediterana (Lion Fish), vizibilitatea a fost foarte buna, iar apa relativ linistita.


Synaptula reciprocans



 Halocordyle disticha (Hydrozoa)

Am incercat pentru prima oara snorkeling de noapte si am avut ocazia sa vedem un melc - (Sea hare) - Aplysia dactylomela, pe langa caracatite, sepii si castraveti.

Aplysia dactylomela (Sea Hare)

Un loc excelent pentru snorkeling este Anthony Quinn Bay, cu o vizibilitate extraordinara si o viata acvatica abundenta. 

Anthony Quinn Bay

Castraveti lungi de pana la 1m, Cornetfish, bancuri imense de diversi pestisori, mai multe tipuri de viermi, meduze si calmari mici. Din pacate plaja de acolo este foarte aglomerata incepand cu ora 11, asa ca noi am fost doar pentru snorkeling, intre 7:30 si 10:30.



Calmari (Bigfin reef squid - Sepioteuthis lessoniana)

Diverse specii de viermi cu tub:




Meduza Comb Jellyfish (Ctenophora)

Meduza Mauve Stinger - (Pelagia noctiluca)

Fauna in Rodos este asemanatoare celei din Cipru, incluzand si specii ajunse din Marea Rosie prin canalul Suez (fenomen numit Lessepsian migration) - Cornetfish, Lionfish, Pufferfish.


Peste balon - Lagocephalus sceleratus

In ceea ce priveste nevertebratele, am vazut trei specii de meduze (Pelagia noctiluca, Ctenophora si
Geryonia proboscidalis),  caracatite, sepii si calmari mici si o foarte ciudata meduza panglica (tot o Ctenophora).

Meduza panglica - Cestum veneris (Ctenophora)

De asemenea am revazut, iar de data asta am reusit si sa fotografiez, niste formatiuni foarte mici (3mm-30mm), roz-translucide, care sunt de fapt colonii de Radiolaria (organisme unicelulare) prinse intr-o matrice transparenta. Ele sunt componente ale planctonului.

Collozoum inerme

In Rodos se ajunge cu avionul, multe companii turistice oferind chartere, iar cele grecesti avand curse de linie atat din Atena cat si din Salonic.


Comments

Popular posts from this blog

Red Sea Species / Specii din Marea Rosie

Hurghada - Marea Rosie, Egipt

Zakynthos, Grecia