Meduze

Meduzele sunt printre vietatile mele preferate, iar aceasta este, pe scurt, experienta mea in ceea ce le priveste:

Cea mai frumoasa si rar intalnita specie - Geryonia proboscidalis - Hydrozoa, am vazut-o in Cipru, statiunea Protaras, in perioada  sfarsit de mai inceput de iunie.




Cu niste meduze deosebite - Comb jellyfish - Ctenophora, in numar foarte mare, am avut ocazia sa ma intalnesc in Egipt (la sfarsit de aprilie), in statiunea Sharm el Sheikh.
Sunt fascinante prin jocurile de culori datorate microcililor care difracta lumina si sunt neintepatoare.








O specie foarte comuna, insa cu un colorit special in Marea Rosie - roz, mov, este Aurelia aurita (Moon jellyfish) - in numar mare in aprilie-mai in Egipt (si in Hurghada si in Sharm el Sheikh). De asemenea, specie inofensiva pentru om.


In contrast cu ea, o meduza foarte intepatoare, cu efecte din cele mai neplacute (durere intensa, urmata de zile de mancarime si cicatrice) - Pelagia noctiluca (Mauve Stinger), apare foarte frecvent in Mediterana (Grecia - Corfu, Italia - Capri, Cinque Terre) in cele mai diverse perioade (iunie-septembrie).







Pielea in urma contactului cu meduza:


Dupa cateva zile:



O alta specie pe care am vazut-o vara in Mediterana (Grecia - Skiathos, Spania - Costa Brava) este Cotylorhiza tuberculata (Fried Egg Jellyfish).




Mai multe fotografii subacvatice (si nu numai) in:
Portofoliul meu pe Shutterstock
Colectie Subacvatice pe Adobe Stock
Portofoliu Dreamstime

Comments

Popular posts from this blog

Red Sea Species / Specii din Marea Rosie

Hurghada - Marea Rosie, Egipt

Zakynthos, Grecia